Засідання Вченої ради від 27.06.2019: про внутрішній аудит структурних підрозділів, модернізацію освітніх програм і навчальних курсів та зміни у Правилах прийому

Університет Григорія Сковороди в Переяславі > Публікації > Новини > Засідання Вченої ради від 27.06.2019: про внутрішній аудит структурних підрозділів, модернізацію освітніх програм і навчальних курсів та зміни у Правилах прийому

У четвер, 27 червня 2019 року о 10:00, в конференц-залі імені Василя Сухомлинського відбулося розширене засідання Вченої ради університету. До участі було запрошено завідувачів кафедр та представників структурних підрозділів університету.

Традиційно, засідання відкрив ректор нашого університету, академік Віктор Коцур, ознайомив присутніх із порядком денним засідання та наголосивши на важливості інформації, яка прозвучить у ході зібрання.

Про результати внутрішнього аудиту структурних підрозділів університету доповіли кандидат педагогічних наук, доцент, перший проректор Валерій Хомич, кандидат педагогічних наук, доцент, керівник навчального відділу Анатолій Брехунець, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник декана соціоісторичного факультету з виховної роботи Олена Усик та начальник планово-фінансового відділу Людмила Лесик. У зв’язку із структурною реорганізацією контролюючих органів в Україні, змінилися підходи до перевірки бюджетних установ. Бюджетний кодекс України визначає, що внутрішній аудит – це діяльність підрозділу внутрішнього аудиту в бюджетній установі, що спрямована на удосконалення системи управління, запобігання фактам незаконного, неефективного та нерезультативного використання бюджетних коштів, виникненню помилок чи інших недоліків діяльності бюджетної установи, поліпшення внутрішнього контролю. Зважаючи на такі завдання, ректором університету було поставлено завдання провести внутрішній аудит структурних підрозділів нашого університету.

Згідно наказу по університету, з проведення внутрішнього аудиту від 23 травня 2019 року за №9, було створено 4 аудиторські комісії, до складу яких входило 20 науково-педагогічних працівників і співробітників університету. Після 23 травня 2019 року вони здійснювали перевірки за такими напрямками: вивчення стану нормативно-правового забезпечення діяльності факультетів та кафедр, дотримання ними вимог законодавства (голова комісії – Анатолій Брехунець); вивчення доцільності функціонування структурних підрозділів та дотримання штатного розпису (голова комісії – Валерій Хомич); вивчення питань фінансово-господарської діяльності (голова комісії – Людмила Погребна); вивчення стану виконання науково-педагогічними працівниками та структурними підрозділами університету вимог щодо наукової діяльності (голова комісії – Людмила Лесик). При здійсненні внутрішнього аудиту використовувалася чинна нормативно-правова база.

До слова, програма аудиторської перевірки комісії з вивчення стану нормативно-правового забезпечення діяльності факультетів та кафедр, дотримання ними вимог законодавства включала нормативне забезпечення структурних підрозділів, ведення документації деканатами, явка на сесію здобувачів вищої освіти, ведення журналів академічних груп, рейтинг науково-педагогічних працівників, формування забезпечення та доступ до освітнього середовища, результати анкетування здобувачів вищої освіти, формування екзаменаційних комісій, пропозиції за звітами голів екзаменаційних комісій і забезпечення освітніми програмами та навчальними планами відповідно до нормативної форми вимог Міністерства освіти та науки України. Основним напрямком роботи комісії з вивчення питань фінансово-господарської діяльності була перевірка планування та використання бюджетних коштів, які виділялися університету за наступними бюджетними програмами: підготовка кадрів вищими навчальними закладами ІІІ-ІV рівнів акредитації та забезпечення діяльності їх баз практики, дослідження наукових та науково-технічних розробок виконання робіт за державними цільовими програмами та державними замовленнями, виконання міжнародних наукових та науково-технічних програм та проектів вищими навчальними закладами, виплата академічних стипендій студентам вищого навчального закладу.

Відтак, доповідачі розповіли про основні напрямки та аспекти роботи комісій, матеріали яких згодом будуть оформлені відповідним актом, підписані та передані ректору університету, а, резюмуючи, Віктор Петрович зазначив, що це питання є надзвичайно багатоплановим. Варто наголосити, що для нашого університету це була перша спроба аудиту, задля відслідковування тих проблем, на які нам необхідно звернути особливу увагу. Фактично, з наступного навчального року пошириться практика проведення зовнішнього і внутрішнього аудиту на систему вищої освіти в Україні. Аудитори, які будуть здійснювати зовнішній аудит, спиратимуться, насамперед, на результати внутрішнього аудиту. Сьогодні впроваджується європейська практика, завдяки якій вивчається здатність університету до саморегулювання та саморозвитку шляхом створення механізмів вивчення внутрішніх проблем. Нині майже повністю напрацьовано базу, яка необхідна для ефективного проведення аудиту. Без правильно проведеного внутрішнього аудиту, неможлива об’єктивна оцінка зовнішнього аудиту.

Наступним питанням, на порядку денному, було питання щодо модернізації освітніх програм і навчальних курсів засобами інноваційних та інформаційних технологій. Кандидат педагогічних наук, професор, декан педагогічного університету та координатор проекту MoPED в університеті Наталія Ігнатенко повідомила присутнім, що у зв’язку з тим, що наш заклад вищої освіти приймає активну участь у проекті «Модернізація вищої педагогічної освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED», на базі університету та в наших партнерських закладах проведено навчальні тренінги, у яких взяли участь представники робочої групи університету. Відомо, що тренінги проводилися впродовж кількох тижнів на базі ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» представниками Університету Деусто (Іспанія); на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини нашими європейськими партнерами із Кіпру, а також в Одесі представниками із Польщі. За результатами отриманих знань й нової інформації, усі сковородинівські учасники тренінгу провели тиждень коучингів в нашому університеті, до яких долучилися представники всіх факультетів університету (у квітні деканати делегували на це навчання по 12 представників – прим.авт.). Упродовж тижня, щоденно, за попередньо затвердженою програмою, велика кількість наших колег пройшли навчання. Серія навчальних тренінгів проходила й у червні, а знання, отримані у їх ході представниками від кожного університету неодмінно будуть використовуватися для модернізації навчальних курсів й освітніх програм, з метою долучення до широкого освітнього загалу і демонстрування наших напрацювань у створенні електронних навчальних курсів. Мова йде не лише про популяризацію нашої наукової діяльності, а й забезпечення якості освіти, тісну роботу з нашими студентами, які перебувають на дуальній формі навчання, що покращить ефективність роботи зі студентами заочної форми навчання.

У зв’язку з тим, що університет перейшов на нову версію «UA-Бюджет», та оновлений «Moodle 3.6», ми отримали дуже великі нові можливості для кожного викладача та студента: можливість розмістити всі наші напрацьовані матеріали, застосовувати різноманітні платформи, які дозволять створювати Google-класи. Тому це навчання було створено задля того, аби представники від факультетів поділилися інформацією на кафедрах, провели навчання на факультетах. У результаті проведення проекту «MoPED» розроблено нові навчальні програми і навчальні курси, які побудовано відповідно до розроблених критеріїв на основі рекомендацій наших європейських партнерів. Тож було вирішено запровадити в університеті модернізацію освітніх програм і навчальних курсів засобами інноваційних та інформаційних технологій.

Про внесення змін у Правила прийому до університету на 2019 рік пішла мова далі, у ході обговорення третього питання порядку денного. Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри спортивних дисциплін, ігор і туризму, відповідальний секретар приймальної комісії університету Сергій Закопайло розповів про те, що Міністерством освіти і науки України затверджено наказ № 760 від 31.05.2019 року Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 11 жовтня 2018 року № 1096. Відтак, віднині призерам та переможцям чемпіонатів Європи та світу (у тому числі серед школярів), всесвітньої Гімназіади, переможцям чемпіонатів України (з олімпійських видів спорту) під час вступу на навчання за спеціальністю 014 «Середня освіта (Фізична культура)», для спортсменів різних вікових груп, які посідали призові місця на чемпіонатах Світу, Європи, а також чемпіонам України з олімпійських видів спорту протягом 2017-2019 років, останній доданок встановлюється рівним 10-ти, а якщо конкурсний бал вступника при цьому перевищує 200-ті, він встановлюється таким, що дорівнює 200. Зазначимо, що документом, який підтверджує статус призера або переможця зазначених змагань, є диплом (грамота, сертифікат тощо), виданий організаторами змагань. Після внесених змін у цьому пункті було знято умову, що це повинно бути лише протягом 2017-2019 років – віднині не важливо, яким роком датується та чи інша перемога. Крім цього, переведення пільгової категорії, у разі відсутності достатньої кількості місць для переведення на вакантні місця державного замовлення, заклад вищої освіти використовує для цього вакантні місця державного замовлення з інших спеціальностей цієї або іншої галузі. Відповідні вступні іспити з іноземної мови у закладах вищої освіти у випадках, визначених цими умовами, проводяться за графіком основної сесії ЄВІ та за матеріалами (зошитами/завданнями), наданими Українським центром оцінювання якості освіти. Відомо, що УЦОЯО надає матеріали для проведення у закладі вищої освіти вступних іспитів з іноземної мови не раніше дня, що передує дню іспиту та не пізніше 9:00 дня проведення вступного іспиту, який проходитиме 2 липня 2019 року о 11:30 по всій Україні.

Наостанок, у блоці «Різне» кандидат історичних наук, доцент, секретар Вченої ради Алла Зленко нагадала про мовні курси, кінець подачок заяви на які закінчився 25 червня 2019 року. Відмітимо, що викладачі активно взяли участь у цьому процесі – на сьогоднішній день на рівень А1 подано 52 заявки, А2, В1, В2 – 39 заявок. Зазначимо, що 28-29 серпня 2019 року усі бажаючі повинні звернутися до Алли Миколаївни задля створення групи.

Ми зичимо Вам приємного літнього настрою та сонця не лише за вікном, а й в душі.

Аліна Нестерук

Перейти до вмісту